Start met Mountainbiken

 

Wil je starten met Mountainbiken? Of ben je onlangs begonnen met mountainbiken? Heb je nog nooit een techniektraining gevolgd?  Dan is het "Start met Mountainbiken" programma van Mountainbikeplezier misschien iets voor jouw!

Je volgt 4 trainingen van ieder ongeveer 3 uur en leer je alle technieken van het mountainbiken. Je schaaf je jouw techniek bij zodat je met een veilig en vertrouwd gevoel op pad kunt. Tegelijkertijd werk je aan jouw conditie!

Iedere training staan 2 thema’s centraal. Lees hieronder meer over de inhoud van de trainingen.

 

Inhoud trainingen:

  1. 4 trainingen onder begeleiding van een ervaren instructeur
  2. Een veiliger gevoel op de fiets
  3. Trainen in een groep, gezelligheid gegarandeerd!
  4. Binnen 4 lesdagen leer je de basistechnieken op de fiets
  5. Na de training kun jij gegarandeerd een tocht tussen de 15 en 25 kilometer aan.
  6. Want we werken naar een mtb-toertocht van zo"n 25/35 km die we gezamenlijk gaan fietsen!
  7. Na de trainingen kan er, bij genoeg animo, om de 2 weken een clinic/training worden gevolgd.(meer informatie volgt tijdens de trainingen)

Training 1

De eerste training maak je kennis met elkaar en met de trainers. Je start vervolgens direct met de eerste praktische oefeningen. De meeste deelnemers welen al hoe ze moeten schakelen, maar toch zijn hier nog wat handige tips voor te geven. Daarna komt het remmen aan bod. Remmen is een kwestie van balans. Hoe je reageert in noodsituaties, bochten en afdalingen, alles komt aan bod!

  1. Remmen
  2. Schakelen

Training 2

Hoe neem je nu goed een bocht? Voor veel mensen blijft dit toch lastig. In de tweede training leer je dit allemaal. Als je bij een vereniging wilt fietsen, fiets je vaak in een groep. Hoe je je veilig kunt manoeuvreren in een groepje leer je ook in deze training.

  1. Bochten
  2. Rijden in een groep

Training 3

Vaak kom je obstakels tegen op de weg of in het bos. Hoe je hier het beste mee om kunt gaan leer je in training drie. Tevens komt balans aan bod. Balans is erg belangrijk als je in een groep rijdt, of bijvoorbeeld in het bos.

  1. Obstakels
  2. Balans

Training 4

In de laatste training leer je klimmen en dalen.  Snel terugschakelen, anticiperen op wat er komen gaat en je houding op de fiets. Het komt allemaal aan bod. Verder leer je ook hoe je het beste balans kunt houden in een afdaling.

  1. Klimmen en dalen

Maak een Gratis Website met JouwWeb